torsdag 26 september 2013

Matematikprov

Hej!

Jag har ännu inte hunnit kika på sex och samlevnadsprovet som eleverna skrev igår, men när jag vaktade provet så kändes det som om att alla skrev och tog tillvara på tiden.

På onsdag nästa vecka är det matematikprov. Eleverna har fått ut ett repetitionspapper som ligger på Porten. Har man förstått hur man ska lösa de uppgifterna så kommer man utan svårigheter att klara av provet.

Jag har skickat ut ett mejl till de föräldrar som finns i min mejllista. Ni som inte har fått mejlet får gärna höra av er till mig så att jag kan lägga in er där. I mejlet har jag bifogat repetitionsuppgifterna samt ett facit så att man kan kontrollera vad barnen kan och vad de behöver träna på. Jag kan inte publicera repetitionsuppgifterna på hemsidan på grund av upphovsrättsliga regler.
Om det är något ni eller era barn inte förstår när ni tränar hemma så kan ni lägga ett mejl till mig så ska jag försöka lägga upp en film på YouTube om hur man löser uppgiften/uppgifterna.

Det är viktigt att de träna hemma varje dag inför provet!


Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar